دانشجویان پرستاری اصفهان مهر92

دانشجویان پرستاری اصفهان مهر92
دراسمان نیست کاری پرستاره تر از پرستاری 
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانشجویان پرستاری اصفهان مهر92 و آدرس parastariesfahan92.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





      نکته 1:

آیا تا به حال فکر کرده اید که چه زمان از روز بهترین زمان برای یادگیری و درس خواندن است؟ خیلی ها می گویند اول صبح بهترین وقت است و بعضی دیگر عقیده دارند شب ها قبل از خواب بهترین ساعت است.

از تجربه خودم می توانم بگویم که اگر لازم است چیزی را حفظ کنید باید شب قبل از خواب اینکار را بکنید. چون در آن حالت مغزتان بعد از یاد گرفتن یک چیز جدید استراحت می کند و به خاطر آوردن آنها راحت تر خواهد بود.

اما اگر می خواهید مسائل ریاضی حل کنید یا یاد بگیرید بهتر است اینکار را اول صبح بکنید چون در آن ساعت مغزتان به خاطر خواب شب قبل کاملاً سرزنده است و ایده هایی نو پیش رویتان قرار می دهد. اما دقت کنید که حتماً باید خواب خوبی داشته باشید تا صبح سرزنده بیدار شوید.

   نکته 2:

قبل از درس خواندن به هیچ وجه غذای سنگین نخورید. اینکار باعث می شود احساس خواب آلودگی به شما دست دهد چون بعد از غذا خوردن خون بیشتر در نواحی شکم گردش پیدا می کند تا مغزتان.

      نکته 3:

خواندن در حالت ایستاده باعث می شود بتوانید سریعتر بخوانید. می توانید از این تکنیک در زمان هایی که کمبود وقت دارید استفاده کنید.

      نکته 4:

بعد از خواندن یا یاد گرفتن چیزی که نیاز به فعالیت فیزیکی هم داشته است حتماً استراحت کنید و بخوابید و کار دیگری نکنید.

      نکته 5:

در صورت امکان سعی کنید مطالب را بلند بلند بخوانید. بلند خواندن مطالب سرعت شما را پایین می آورد و این مسئله باعث می شود که بخش های بیشتری از مغزتان درگیر شود. با بلند خواندن شما صدای خودتان را می شنوید و بخشی از مغزتان که کار شنیدن را برعهده دارد نیز فعال می شود و آنچه میخوانید را ضبط میکند.

 

    نکته 6:

 

برای استراحت هم وقت بگذارید. هیچوقت ساعت های طولانی پشت سر هم درس نخوانید. حداقل هر یک ساعت یکبار 10 تا 15 دقیقه به خودتان استراحت بدهید. وقتی موضوع خسته تان کرد کمی استراحت کنید و دوباره از نو شروع کنید. وقتی بعد از استراحت دوباره به سراغ آن موضوع می روید بینش جدیدی برای یادگرفتن آن پیدا خواهید کرد.

 

نکته 7:

 

به طور منظم یک ورزش خاص را انجام دهید. اگر وقت ندارید حتی 20 دقیقه ورزش سبک هم کافی است. به این دلیل به آن نیاز دارید که همانطور که می دانید از قدیم گفته اند عقل سالم در بدن سالم است. می توانید حتی در یک کلاس رقص ثبت نام کنید. رقص نه تنها ورزش است بلکه بسیار مفرح بوده و برایتان لذت بخش خواهد بود.

 

نکته 8:

خودتان را آنطور که هستید بپذیرید و دوست داشته باشید. اگر خودتان را قبول نداشته باشید نخواهید توانست کار خوبی انجام دهید. البته منظورم این نیست که درمقابل خصوصیات و ویژگی های منفی خودتان کور باشید. باید از نقاط منفی خود آگاه شوی و برای از بین بردن آنها تلاش کنید. همه ما انسان هستیم و خصوصیات مثبت و منفی در همه ما در کنار هم وجود دارد.

 

نکته 9:

 

درسی را که قرار است آن روز به شماآموزش دهند از قبل بخوانید حتی اگر متوجه چیزی در آن نشوید. با اینکار خواهید توانست سوالات بهتری سر کلاس بپرسید و مطلب را بهتر هضم کنید. و باور کنید بااینکار از همه در کلاس جلو می افتید.

 

      نکته 10:

 

اگر لازم است درمورد موضوعی مرتبط با درس سر کلاس صحبت کنید، اول مطالبتان را آماده کنید و بعد آنرا جلو آینه تمرین کنید. اینکار باعث می شود آمادگی بیشتری پیدا کنید.

 

نکته 11:

 

درسی را که قرار است آن روز به شماآموزش دهند از قبل بخوانید حتی اگر متوجه چیزی در آن نشوید. با اینکار خواهید توانست سوالات بهتری سر کلاس بپرسید و مطلب را بهتر هضم کنید. و باور کنید بااینکار از همه در کلاس جلو می افتید.

 

 

             نکته 12:

بطور مداوم دوره کنید. وقتی چیزی می خواهید یاد بگیری، ارتباطات عصبی جدید ایجاد می شود. اما این ارتباطات یا راه ها دائمی نیستند. دوره کردن باعث می شود این راه های ارتباطی قوی بماند و مطلب سالها در ذهنتان ماندگار شود.

 

 نکته 13:

 

یک دفترچه داشته باشید  و نکات مهم را در آن یادداشت کنید. تحقیقات نشان می دهد که اینکار باعث می شود مطلب بیشتری یاد بگیرید حتی اگر دیگر آن دفترچه را مرور نکنید.

 

 

نکته 14:

 

روشی را برای شماره گذاری جزوات و دفترها انتخاب کنید که مدیریت آنها را آسانتر کند. برای نگهداری جزوه هایتان یک سیستم سازمان یافته داشته باشید.

 

نکته 15:

 

اگر موادی را می خوانید که لازم است به مدت طولانی به خاطر بسپارید، بعد از خواندن همه آنچه که خوانده اید را بنویسید. نوشتن باعث می شود دوباره به موضوع فکر کنید. اگر نمی توانید با کتاب بسته بنویسید اشکالی ندارد کتاب را روبه رویتان گذاشته و رونویسی کنید.

 

نکته 16:

در به خاطر آوردن چیزی مشکل دارید؟ تنفس عمیق خیلی کمکتان میکند. اینجا توضیح می دهیم که چرا و چگونه میسر است.تنفس عمیق به شما کمک می کند اکسیژن بیشتری برای مغز و بافت های بدنتان فراهم کنید. تنفس عمیق کل بدنتان را آرام و ریلکس می کند.

اینکار خیلی ساده است و نتایج خیلی خوبی برایتان در بر دارد. تمام کاری که باید بکنید این است که 20 نفس عمیق و آرام بکشید تا جادوی آنرا حس کنید. هرموقع احساس خستگی کردید می توانید از این تکنیک استفاده کنید. هرموقع دیدید نمی توانید چیزی را به خاطر بیاورید هم از این تکنیک استفاده کنید.بعنوان مثال، وقتی برای جمعی حرف می زنید ممکن است بعضی از حرف هایتان را فرامش کنید. استفاده از این تکنیک در چنین موقعیتی به کمکتان می آید.خیلی افراد از این تکنیک قبل از امتحانات سخت استفاده می کنند. بد نیست شما هم امتحانش کنید.

نکته 17: موقع درس خواندن یا کار کردن روی یک تکلیف سعی کنید طرزفکری شاد داشته باشید. وقتی شادتر هستید، باهوش تر و کارامدتر می شوید  

 

  نکته 18: از موضوعات سخت فرار نکنید. اگر پیش زمینه ها را مطالعه نکرده باشید بعضی سرفصل ها ممکن است به نظرتان دشوار بیاید. اگر پیش زمینه ها را خوب بخوانید بخش های سخت خود به خود آسان می شود. اگر نمی توانید پیش زمینه ها را خودتان پیدا کنید از متخصص آن کمک بگیرید.

      نکته 19: هیچوقت هیچ درس یا فصلی را رد نکنید. رد کردن و نادیده گرفتن بعضی سرفصل ها بعداً خیلی برایتان گران تمام می شود چون باعث می شود درس های آتی سخت تر شوند. و دیگر زمانی هم نخواهید داشت که برای خواندن آنها برگردید.

      نکته 20: به موضوع علاقه مند باشید. برای علاقه مند شدن می توانید این کارها را بکنید. از زوایای مختلف به موضوع نگاه کنید. کتاب ها و مجلات مرتبط دیگر را مطالعه کنید. در جلسات، کنفرانس ها و سمینارهای مرتبط شرکت کنید.

      نکته 21: اطرافتان را با افرادی پر کنید که موفق تر و کارامدتر از شما هستند. وقت کمتری را با آدم هایی بگذرانید که توانایی های کمتری نسبت به شما دارند.

      نکته 22: وقتی می خواهید یک موضوع جدید را برای یادگرفتن شروع کنید ممکن است گستردگی موضوع شما را بترساند. اما این ترس با ایجاد هدف های مشخص و تلاش برای دست یافتن به آنها از بین می رود.

 

     نکته 23: همه شبیه هم نیستند. کسانی هستند که با تصویر بهتر یاد می گیرند و کسانی دیگر هستند که از طریق حس شنوایی یا لامسه بهتر یاد می گیرند. به اینها کیفیات گفته می شود. کیفیات اصلی سه بخش هستند، بصری، شنیداری و لامسه. در این نکته به شما می گوییم که شناختن کیفیت خودتان چطور به یادگیری شما کمک میکند.

 

اگر کیفیت اصلی خود را خوب بشناسید خواهید توانست تلاش هایتان را طوری سازماندهی کنید که از این کیفیت بیشتری استفاده را بکنید.

 

یک تست کوچک برای شناخت کیفیت برایتان عنوان میکنیم. اگر الان از شما بپرسم که دیروز صبح ساعت حدوداً 7 چکار می کردید، احتمالاً چیزهای مختلفی به یادتان خواهد آمد. ببینید چند تصویر بصری به ذهنتان خطور کرد، چند صدا شنیدید و چه تجربه های حسی به خاطرتان می آید. اگر تصاویر بصری بیشتر از بقیه کیفیات بود شما فردی بصری هستید. اگر حافظه شما بیشتر با صداها شکل گرفته باشد شما فردی شنیداری هستید و اگر تجربیات لمسی بیشتر به خاطرتان بود در این کیفیت قوی تر هستید.

 

اگر کیفیت شنیداری شما قوی بود می توانید از ضبط کردن و گوش کردن به درس ها کمک بگیرید. همچنین با بحث کردن درمورد موضوع درس با دوستان یا استادتان می توانید خیلی خوب یاد بگیرید. اگر حافظه شما بیشتر بصری باشد می توانید از فیلم های آموزشی ویدئویی استفاده ببرید. و اگر کیفیت لمسی شما قوی تر باشد می توانید با کمک دست ها به یادگیری خود کمک کنید.

 

 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

الله دینی
ساعت11:18---13 دی 1393
خانم نویسنده شما هم امیدوار باشید که انشااله به درد بخور واقع بشه... حالا اگه به دردی و زخمی هم نخورد درمان نشانه ای میکنیم. بر منکرش درود

الله دینی
ساعت11:15---13 دی 1393
به به خانم محمدی!! از این ورا؟ خوبید؟ خواهش میشه همین که در وسعمونه. تا میتونید یادبگیرید همینجوری.

شقایق
ساعت11:37---9 دی 1393
مرسی. نسیم جون
پاسخ:خواهش میشه...


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
[ دو شنبه 8 دی 1393برچسب:, ] [ 20:36 ] [ نسیم نیکبختان ]
درباره وبلاگ

از آسمان پرسیدم پرستار کیست؟ گفت: وسیع تر از من است از کوه پرسیدم پرستار کیست؟ گفت: مقاوم تر از من است از آینه پرسیدم پرستار کیست؟ گفت: پاک تر از من است از آب پرسیدم پرستار کیست؟ گفت: زلال تر از من است از مادر پرسیدم پرستار کیست؟ گفت: مهربانتر از من است از پیامبر پرسیدم پرستار کیست؟ گفت: از تمام یارانم به من نزدیک تراست ازخودش پرسیدم پرستار کیست؟ گفت: خادم خدا ....... سلام ما دانشجوهای ورودی مهر 92 پرستار ی اصفهان هستیم به وبلاگ ما خوش اومدید امیدوارم اوقات خوشی داشته باشید
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 134
تعداد نظرات : 2407
تعداد آنلاین : 1



دریافت کد جملات شریعتی